piątek, 16 maja 2014

Telefon internetowy i jego wady


telefon internetowy

Jeśli chodzi o zalety, telefon internetowy jest bardzo dobrze od tej strony znany. Gorzej sprawa ma się z wadami, które owszem, może nie są nazbyt znaczące, ale mimo wszystko które warto znać, tym bardziej że wiele firm decyduje się na takie rozwiązanie bez jego wcześniejszego zaznajomienia i potem narzeka, że spotkała się z jakimiś nieprzewidzianymi sytuacjami, których nie brała pod uwagę.




Jakie wady posiada więc przeciętny telefon internetowy i szeroko rozumiana telefonia VoIP? Największym mankamentem jest uzależnienie od zasilania elektrycznego, czego nie można powiedzieć o zwykłym telefonie. Tu jednak jest tak, że brak prądu to automatyczne przerwanie wszystkich rozmów, których nie można wznowić bez zasilania alarmowego. Po drugie – takie rozwiązanie utrudnia kontakt z numerami alarmowymi, a to jest niezbędne w wielu nagłych przypadkach.



Telefon internetowy, a jakość łącza

Ostatnim mankamentem jest wreszcie fakt, iż telefon internetowy daje taką jakość rozmów, jaką może zapewnić łącze internetowe. Im więc ono gorsze, tym gorsza stabilność rozmowy. Jeżeli zatem nasza firma nie posiada dobrego łącza dostępowego, zapomnijmy o jakimkolwiek wdrażaniu telefonii internetowej, tym bardziej że akurat wtenczas przyniesie nam ona więcej strat, aniżeli zysków, także jeśli chodzi o postrzeganie nas ze strony szeroko rozumianej klienteli. Oczywiście te wady w odniesieniu do zalet VoIP są naprawdę nieistotne, ale – tak jak zostało wspomniane powyżej – dobrze jest je znać, aby nie wpakować się w zbędną inwestycję lub nie być błędnie zawiedzionym na tej wspaniałej i nowoczesnej technologii.