
Trudno
wskazać większy sukces w światowym Internecie, aniżeli ten
odniesiony przez szeroko rozumiane sklepy internetowe.
Są one bowiem odpowiedzią na globalizację rynku i standardy
ustanawiane przez sam Internet. To jednak nie jedyne powody, dla
których ludzie chętnie po powyższe sięgają.
Najważniejszym
argumentem, który za tym jednak przemawia, to perspektywa klienta.
Brak konieczności wychodzenia z domu, transakcja wykonana za jednym
zamachem, możliwość szybkiego i sprawnego przejrzenia dostępnych
akurat ofert, wysokie bezpieczeństwo transakcji, możliwość
zapoznania się z sylwetką sprzedawcy w sposób szczegółowy – to
wszystko sprawia, że sklepy internetowe
powoli bo powoli, ale jednak konsekwentnie wypierają sklepy
tradycyjne.
Z
perspektywy założyciela jest to o tyle korzystne, że Internauta
będzie w pierwszej kolejności korzystał właśnie z usług
internetowych. Sprzedaż tradycyjna bez wsparcia internetowej nie ma
zatem sensu, tym bardziej w dobie nieustannie wzrastającego
zainteresowania siecią internetową, oczekiwania spersonalizowanych
indywidualnie ofert, świadomości w zakresie zakupów internetowych
i innych tego typu czynników. Sklepy internetowe
są więc pożyteczne i dla ich założycieli, i dla tych, którzy
zeń korzystają. To też kolejny przykład, że w przyszłości
właściwie wszystko będzie zależeć od sieci internetowej.
Oczywiście jeśli już założymy sklep, konieczne jest zwrócenie
uwagi na to, czy jest on właściwie wykonany? Czy będziemy go
dobrze pozycjonować? I czy wraz z owym pozycjonowaniem będzie szła
w parze optymalizacja? Nie wystarczy mieć bowiem sklep. Trzeba mieć
dobry sklep!