
Trudno dziś wyobrazić sobie sprawnie funkcjonującą firmę usługową lub sklep - bez profilu na znanym portalu społecznościowym. Social media to potęga! Dzięki wykorzystaniu internetu zyskujemy bardzo duże możliwości, trzeba jednak promować się umiejętnie. Niestety - tutaj nie wystarczy nakład finansowy...
Przy promocji firmy w mediach społecznościowych pieniądze to nie wszystko. To jedna z nielicznych gałęzi marketingu wciąż na tyle niezależna, że nie wszystko można tuj kupić. "Lajki" na Facebooku - tak. Prawdziwą popularność - już raczej nie. To dlatego firmy popularne w Internecie tyle zyskują w oczach odbiorców. Stają się nie tylko lepiej rozreklamowane, ale i bardziej godne zaufania.
Facebook i inne portale udostępniają oczywiście opcje płatne i warto z nich korzystać dla przyspieszenia efektów promocji. Można na przykład umieścić swoją reklamę lub zapłacić za lepszą widoczność naszego wpisu - czy za polecanie go użytkownikom. Nic nie zastąpi jednak własnej kreatywności. Jeśli chcemy być czytani i obserwowani, musimy publikować treści interesujące dla odbiorców. Zadbać na przykład o ciekawe konkursy, wyszukiwać branżowe newsy, przykuwać uwagę czytelników humorystycznymi filmikami itd. Tego kupić nie można. Taka jest też przewaga social media w dzisiejszym marketingu.
Jak trafić do klientów? Powinieneś szukać ich tam, gdzie są wszyscy. Czyli gdzie? Na Facebooku! Warto jednocześnie być aktywnym na innych portalach, jak Instagram, Google+, Pinterest czy LinkedIn. Jeśli zaistniejesz w sieci, z pewnością zaistniejesz również w realnym świecie!