Projektowanie stron www to nie
dziecinna igraszka. Mamy chyba tego świadomość, prawda? A jednak z
dnia na dzień okazuje się, że współczesna przestrzeń sieciowa
obfituje w coraz większą liczbę domorosłych rzemieślników –
zarówno programistycznych, jak i artystycznych, którzy oferują
projektowanie stron www innym osobom, niemając żadnej wiedzy
na temat bezpiecznego oraz efektywnego budowania tych – zawiłych
niekiedy w stopniu znacznym – konstrukcji.
Wydaje się wobec tego, że
projektowanie stron www winno nazywane być raczej sztuką
aniżeli rzemieślnictwem... Rzecz zrozumiała, nie każdej witryny
będzie się to tyczyć ani nie każdej firmy... Jeśli bowiem
mówimy o działalnościach gospodarczych nastawionych na rynek
regionalny lub takich, które z promocją w Sieci niewiele muszą
mieć wspólnego (z uwagi na wysoki stopień niszowości usług),
może okazać się, iż profesjonalne projektowanie stron www
wcale nie jest czymś, na co ich działy marketingu muszą wykładać
spore nieraz sumy.
Wystarczy, że skorzystają z gotowych
rozwiązań, takich jak na przykład dostępne w całym Internecie
szablony stron – nakładki na popularne systemy klasy CMS
umożliwiające szybkie, ergonomiczne oraz – co najważniejsze –
tanie projektowanie stron www oraz zarządzanie treściami na
nich zawartymi! Nie można jednak powiedzieć, że to rozwiązanie
zadowoli każdego.
Projektowanie stron www, jeśli
już zdecydujemy się na usługi profesjonalistów, nie powinno być
obwarowane żadnymi innymi względami. Powstające niczym grzyby po
deszczu kolejne agencje interaktywne oferują bowiem wielką ilość
usług „towarzyszących”. I nie to, że staram się tutaj Was
odwieść od tego, aby korzystać z innych kwestii w zakresie
promocji, jakie znajdują się w obrębie dzisiejszej Sieci... nie...
Ale jest spora różnica między świadomym wyborem konkretnych
usług, takich jak na przykład marketing w wyszukiwarkach, a
wciskaniem na siłę potencjalnemu klientowi wszystkiego, co tylko
można zasugerować – w imię jedynie pieniądza.
Dlatego też usilnie apeluję o zdrowy
rozsądek i analizowanie tego, na jaką usługę się decydujemy.
Działania PR-owe i marketingowe mają w końcu to do siebie, że nie
każdemu gwarantują wystarczająco wiele, a samo projektowanie
stron www może okazać się kwestią, dzięki której zyskamy w
oczach naszego potencjalnego klienta na tyle, że w mig staniemy się
istotnym graczem rynku.