czwartek, 14 lutego 2013

Projektowanie stron www – to nie takie proste

projektowanie stron www
Projektowanie stron www to nie dziecinna igraszka. Mamy chyba tego świadomość, prawda? A jednak z dnia na dzień okazuje się, że współczesna przestrzeń sieciowa obfituje w coraz większą liczbę domorosłych rzemieślników – zarówno programistycznych, jak i artystycznych, którzy oferują projektowanie stron www innym osobom, niemając żadnej wiedzy na temat bezpiecznego oraz efektywnego budowania tych – zawiłych niekiedy w stopniu znacznym – konstrukcji.


Wydaje się wobec tego, że projektowanie stron www winno nazywane być raczej sztuką aniżeli rzemieślnictwem... Rzecz zrozumiała, nie każdej witryny będzie się to tyczyć ani nie każdej firmy... Jeśli bowiem mówimy o działalnościach gospodarczych nastawionych na rynek regionalny lub takich, które z promocją w Sieci niewiele muszą mieć wspólnego (z uwagi na wysoki stopień niszowości usług), może okazać się, iż profesjonalne projektowanie stron www wcale nie jest czymś, na co ich działy marketingu muszą wykładać spore nieraz sumy.

Wystarczy, że skorzystają z gotowych rozwiązań, takich jak na przykład dostępne w całym Internecie szablony stron – nakładki na popularne systemy klasy CMS umożliwiające szybkie, ergonomiczne oraz – co najważniejsze – tanie projektowanie stron www oraz zarządzanie treściami na nich zawartymi! Nie można jednak powiedzieć, że to rozwiązanie zadowoli każdego.

Projektowanie stron www, jeśli już zdecydujemy się na usługi profesjonalistów, nie powinno być obwarowane żadnymi innymi względami. Powstające niczym grzyby po deszczu kolejne agencje interaktywne oferują bowiem wielką ilość usług „towarzyszących”. I nie to, że staram się tutaj Was odwieść od tego, aby korzystać z innych kwestii w zakresie promocji, jakie znajdują się w obrębie dzisiejszej Sieci... nie... Ale jest spora różnica między świadomym wyborem konkretnych usług, takich jak na przykład marketing w wyszukiwarkach, a wciskaniem na siłę potencjalnemu klientowi wszystkiego, co tylko można zasugerować – w imię jedynie pieniądza.

Dlatego też usilnie apeluję o zdrowy rozsądek i analizowanie tego, na jaką usługę się decydujemy. Działania PR-owe i marketingowe mają w końcu to do siebie, że nie każdemu gwarantują wystarczająco wiele, a samo projektowanie stron www może okazać się kwestią, dzięki której zyskamy w oczach naszego potencjalnego klienta na tyle, że w mig staniemy się istotnym graczem rynku.